20 proc. Polaków w ogóle nie kupuje ryb

Autor: Puls Biznesu 7 września 2011 09:02

Okazuje się, że mimo wzrostu zamożności polskiego społeczeństwa i jego wiedzy o zdrowym żywieniu pod względem konsumpcji ryb wypadamy bardzo blado. Z najnowszych badań TNS OBOP przeprowadzonych na zlecenie sieci handlowej Lidl wynika, że aż 20 proc. Polaków w ogóle nie kupuje ryb - pisze Puls Biznesu.

- Niestety, jeszcze nie wszystkich w naszym kraju stać na ryby. Dlatego konsumpcja produktów rybnych sięga u nas zaledwie 6 kg na osobę rocznie, podczas gdy w Niemczech 24 kg, w Hiszpanii ponad 40 kg, a w Japonii ponad 50 kg. Żeby krajowe spożycie rosło, trzeba uświadamiać społeczeństwo, że jedzenie ryb jest zdrowe - mówi w rozmowie w "BP" Jerzy Safader, prezes Polskiego Stowarzyszenia Przetwórców Ryb.

Badanie wykazało też, na co zwracają uwagę konsumenci, którzy kupują produkty rybne. Najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie dla 63 proc. osób kupujących ryby jest świeżość. Na drugim miejscu jest cena (51 proc.), a dopiero na trzecim smak (27 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2011-12-02 15:18:35

    Ja tez niebawem dołączę do tej grupy. Są pewne granice cenowe.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane