2016 rok należy do rynku cydru i whisky

Autor: Rzeczpospolita 4 lipca 2016 09:12

W tym roku nie należy się spodziewać ożywienia na rynku wódki i piwa w Polsce. Na popularności zyskają przede wszystkim cydr i whisky – informuje „Rzeczpospolita”.

O 28 proc., do 16 mln litrów, zwiększy się w 2016 r. sprzedaż cydru w Polsce – wynika z najnowszej prognozy IWSR, firmy badającej rynek alkoholi. Ten lekki alkohol z jabłek, jeszcze kilka lat temu niemal nieznany nad Wisłą, zanotuje w tym roku największy wzrost sprzedaży spośród wszystkich alkoholi dostępnych w Polsce.

Kolejne lata nie powinny być dla cydru – wciąż w Polsce niszowego – gorsze. Tomasz Iżewski, prezes Warwinu, który wprowadził ostatnio markę Dobry Cydr, zwraca uwagę, że na razie tylko 6 proc. dorosłych Polaków spróbowało lekkiego alkoholu z jabłek.

Agata Andrzejczak z IWSR mówi, że właśnie wciąż nieduże i nadal nowe kategorie produktów będą napędzać sprzedaż branży alkoholowej. Na popularności będą zyskiwać także trunki premium, czyli z wyższej półki cenowej. W ten sposób na popularności zyskuje np. whisky i w 2016 r. jej sprzedaż – według IWSR – będzie wyższa o 14 proc. niż w 2015 r. W ostatnich latach popyt na whisky wzrósł o ponad 500 proc.

 Czytaj więcej w „Rzeczpospolitej”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane