REKLAMA
REKLAMA

63 proc. kobiet samodzielnie podejmuje decyzje o bieżących zakupach

Autor: prekursorki.pl 28 czerwca 2012 09:56

Portal Prekursorki.pl zbadał czynniki wpływające na decyzje zakupowe kobiet oraz kanały informacji, którym ufają konsumentki. Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność, a tylko 3 proc. kobiet uważa je za przykry obowiązek - wynika z badania.

REKLAMA
Przekłada się to bezpośrednio na liczbę kobiet decydujących o zakupach w swoich gospodarstwach domowych. W USA kobiety podejmują ponad 65 proc. wszystkich decyzji zakupowych. W Polsce ta liczba jest nieco mniejsza, jednak cały czas rośnie. Badanie pokazało, że 63 proc. kobiet samodzielnie podejmuje decyzje o bieżących zakupach. Ponad 36 proc. ankietowanych decyduje o nich wraz z partnerem. Jedynie 1 proc. zakupów bieżących robi mężczyzna.

Każda kobieta ma swoją grupę zaufanych doradczyń. Zaraz po rodzinie i znajomych (74,88 proc. wskazań) wśród najbardziej zaufanych źródeł informacji znajdują się opinie innych kobiet na portalach i forach kobiecych (62,75 proc.).

58 proc. użytkowników Facebooka, 62 proc. Twittera i 62 proc. MySpace to kobiety; wymieniają się one tam opiniami na temat wakacji, kosmetyków, produktów spożywczych, a nawet samochodów. Podobnie sytuacja przedstawia się wśród blogerek. 84 proc. kobiet chce mieć wpływ na kształtowanie nowych produktów.

Ankieta "Zakupy na obcasach" została przeprowadzona przez serwis www.Prekursorki.pl w dniach 17 - 25 czerwca 2012 r., z wykorzystaniem ankiety on-line. Próba: 1278 dorosłych kobiet korzystających z internetu.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA