REKLAMA
REKLAMA

63 proc. pracodawców chce podatku liniowego

Autor: PAP 18 czerwca 2009 15:12

Prawie 63 proc. pracodawców opowiada się za wprowadzeniem w Polsce liniowego podatku PIT; przeciwnych jest niecałe 18 proc. - wynika z badania przeprowadzonego w maju i czerwcu przez PKPP Lewiatan i firmę doradczą PricewaterhouseCoopers (PwC).

REKLAMA

Ponad 17 proc. badanych pracodawców uznało, że jedną stawkę podatku (niezależnie od wysokości dochodów-PAP) należy wprowadzić, ale za jakiś czas, gdy poprawi się sytuacja gospodarcza i jednocześnie sytuacja budżetu państwa.

Większość przedsiębiorców (56 proc.) jest zgodna, że reforma PIT powinna wiązać się z likwidacją lub ograniczeniem ulg i zwolnień podatkowych. Jedyną preferencją, której utrzymanie akceptują, jest ulga na dziecko.

Z badania Lewiatana i PwC wynika również, że znaczna część pracodawców, bo aż 75 proc., opowiada się za zmianą przepisów w zakresie kosztów uzyskania przychodów w PIT.

"Obecnie koszty wynoszą ok. 20 zł miesięcznie. Są tak niewielkie, że aż 36 proc. pytanych opowiedziało się za ich całkowitym zniesieniem na rzecz wprowadzenia konkretnych zwolnień podatkowych, np. na pakiety medyczne czy dojazdy do pracy" - zauważył Iniewski. Dodał jednak, że przedsiębiorcy zaznaczali, iż "takie zwolnienia byłyby istotne, gdyby nadal miał obowiązywać podatek progresywny (stawka rośnie wraz ze wzrostem dochodu-PAP)".

Także według większości pytanych przez Lewiatana i PwC podatników (osoby fizyczne zobowiązane do zapłaty podatku w odróżnieniu od pracodawców, którzy jedynie PIT naliczają i odprowadzają-PAP), najważniejsze byłoby wprowadzenie podatku liniowego. Akceptują oni przy tym likwidację ulg, z wyjątkiem ulgi na dzieci. Chcą też wprowadzenia odliczenia wydatków ponoszonych na kształcenie własne i dzieci.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13208

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA