7-proc. spadek sprzedaży dań gotowych w kanale tradycyjnym

Autor: portalspozywczy.pl 13 stycznia 2012 09:39

Rynek dań gotowych w słoikach po dynamicznym wzroście trwającym do 2009 roku, ustabilizował się. Od dwóch lat rozwój rynku utrzymuje się na podobnym poziomie, zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Justyna Pesta, specjalista ds. komunikacji Rieber Foods Polska.

Na sytuację rynkową można spojrzeć pod kątem poszczególnych kanałów dystrybucji: - W kanale nowoczesnym odnotowano wzrost na poziomie około 8 proc. W handlu tradycyjnym spadek wartości sprzedaży sięgnął 7 proc. - zauważa Justyna Pesta powołując się na dane AC Nielsen MATON'11 i MATON'10. - Bardzo silnie rośnie sprzedaż w dyskontach - wskazuje.

Na rynku dań gotowych mogą jednak odbić się negatywnie rosnące ceny surowców i koszty produkcji. - Mogą one mieć bezpośrednie przełożenie na poziom sprzedaży - przyznaje Justyna Pesta. - Natomiast ryzyko wprowadzania nowych, bardziej restrykcyjnych przepisów, wymuszających zmiany w składach produktów, pomimo niedogodności dla producentów, w efekcie może przyczynić się do edukacji konsumentów i wzrostu zaufania do produktów gotowych - dodaje.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane