70 proc. decyzji o zakupie wina zapada w sklepie

Autor: dlahandlu.pl 11 maja 2011 12:41

- Na różne okazje wybieramy inne rodzaje wina. Możemy także wyróżnić czynniki, które decydują o zakupie konkretnego produktu. Dzięki analizom preferencji klienta możemy stworzyć tzw. drzewo decyzyjne. Okazuje się również, że 70 proc. decyzji o zakupie danej marki odbywa się w punkcie sprzedaży, a 68 proc. zakupów nie jest w ogóle planowanych - mówi Jarosław Ostapowicz, kierownik ds. kluczowych klientów w firmie Ambra S.A., która dystrybuuje i produkuje wina oraz prowadzi sieć sklepów detalicznych.

- Jeśli zamierzamy świętować, to wybierzemy szampana bądź wino musujące. Wybór szampana determinuje przede wszystkim marka, w przypadku win musujących liczy się kolor oraz smak. Na specjalne okazje preferujemy wina z wyższej półki. Tutaj kierujemy się głównie krajem pochodzenia, a w dalszej kolejności kolorem, smakiem i ceną. Wina codzienne dobieramy do potraw, jakie będziemy spożywać, dużą wagę klienci przywiązują również do koloru. W dalszej kolejności znaczenie ma kraj pochodzenia, a na końcu marka/szczep - wyjaśnia Jarosław Ostapowicz.

- Lojalność wobec marki jest zresztą bardzo niska i oscyluje na pozimie 5 proc. - powiedział Jarosław Ostapowicz.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11127

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane