PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Alkohol sprzedaje się najlepiej w kanale nowoczesnym

Autor: portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2009 09:12

W okresie luty 2008 - styczeń 2009 Polacy kupili prawie 3 miliardy litrów różnego rodzaju trunków, z czego blisko 88 procent stanowi piwo (w ujęciu wartościowym odpowiednio mniej - 51,2 proc.). Kategoriami dominującymi w Polsce są oczywiście piwo i wódka (które łaczenie odpowiadają za 96,2 proc. rynku ilościowo i 90,1 proc. wartościowo - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Norbert Filiński z ACNielsen Polska.

REKLAMA

Na szczególną uwagę zasługują jednak mniejsze kategorie alkoholowe takie jak whisky, likiery i wódka, które znajdują się obecnie w okresie dynamicznego rozwoju. Największe wzrosty sprzedaży notują napoje Ready-To-Drink (79 proc. ilościowo i 66 proc. wartościowo). W okresie luty 2008 - styczeń 2009 rynek ten wart był prawie 36 milionów złotych, za które kupiono 2 miliony 200 tysięcy litrów napojów alkoholowych.

Dla sprzedaży kategorii kluczowy jest handel nowoczesny, gdzie sprzedaje się 51 proc. napojów RTD. Na szczególną uwagę zasługuje kanał supermarketów, który odpowiada obecnie za 34,4 proc. sprzdaży (wzrost aż o 7pp w porównaniu do ubiegłego roku). Za wzrostem tym stoją głównie sklepy dyskontowe.

Blisko 98 proc. (zarówno w ujęciu wolumenowym jak i wartościowym) sprzedanych napojów RTD przygotowanych jest na bazie spirytusu (dane za okres luty 2008 - styczeń 2009). Pozostałe 2 proc. to napoje na bazie piwa, wina i cydru.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA