PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Alma Market ogranicza tempo rozwoju sieci, by poprawić wyniki

Autor: PAP 22 marca 2010 09:22

Alma Market ogranicza tempo rozwoju sieci, by poprawić wyniki

W 2010 roku Alma Market planuje wyhamować proces dynamicznego rozwoju. Spółka zamierza otworzyć dwa sklepy z logo Delikatesy Alma, na co przeznaczy około 9 mln zł - informuje PAP.

W tym roku zarząd Almy Market chce się skoncentrować na poprawie efektywności operacyjnej już uruchomionych obiektów. Grupa liczy, że wyjdzie w tym roku na plus.
W 2009 roku grupa Alma Market miała 59,1 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 16,4 mln zł zysku w 2008 roku. Czynniki negatywne oraz zdarzenia jednorazowe obniżyły wynik łącznie o 29,2 mln zł. W tym roku grupa chce wypracować zysk - podała spółka w skonsolidowanym raporcie rocznym. Strata operacyjna grupy wyniosła w 2009 roku 49,5 mln zł, a z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych 27,8 mln zł. Przychody grupy wzrosły rok do roku o 16,2 proc. do 1 mld zł.
Alma tłumaczy, że najsłabsze w historii wyniki grupy to efekt kosztów intensywnego rozwoju w ostatnich trzech latach oraz pogorszenia się koniunktury gospodarczej. Koszty czynszów wzrosły o 3,9 mln zł, a koszty energii o 2,6 mln zł. Spółka utworzyła też 22,7 mln zł rezerw związanych z zatrzymaniem procesu inwestycyjnego. Od początku 2008 roku spółka dominująca podwoiła liczbę obiektów handlowych z 14 do 28, zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów o 91 proc.

Krakowski Kredens przeznaczy ok. 1,2-1,4 mln zł na prace budowlane i wyposażenie około 4 sklepów. Alma Development na zakup nieruchomości inwestycyjnych wyda ok. 6 mln zł. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane