PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Alma Market zmniejszy wydatki inwestycyjne o ok. 25 mln zł

Autor: portalspozywczy.pl 28 maja 2009 09:23

Jedna z największych polskich sieci delikatesowych planuje ograniczyć wydatki na inwestycje o ok. 25 mln zł. Firma zrezygnuje m.in. z części lokalizacji, w których miały zostać otwarte delikatesy Alma oraz Krakowski Kredens.

Przyczyną cięć w planach inwestycyjnych spółki jest obecna trudna sytuacja makroekonomiczna. Alma ograniczyła proces podpisywania nowych umów najmu, postanowiła także znacząco zaostrzając kryteria wyboru nowych lokalizacji. Podjęte zostały także decyzje o rezygnacji z otwierania obiektów handlowych w czterech lokalizacjach, objętych wcześniejszymi planami inwestycyjnymi.

Dzięki tej decyzji spółka w perspektywie kolejnych 12 miesięcy zmniejszy wydatki inwestycyjne o ok. 25 mln zł. Do końca 2009 roku wcześniej planowane nakłady zostaną obniżone o około 18 mln zł. Od początki roku spółka uruchomiła już cztery placówki. Jednocześnie planuje, że wielkość nakładów inwestycyjnych na poszczególne uruchamiane obiekty handlowe uda się obniżyć o około 10 proc. w stosunku do wcześniej zakładanych ze względu na spadek cen na rynku usług budowlanych. Około 20 proc. nakładów inwestycyjnych spółka będzie finansować środkami własnymi, natomiast pozostałe wydatki kapitałem obcym odsetkowym.

Do końca 2009 sieć delikatesów Alma Market zamierza uruchomić jeszcze 4-6 obiektów handlowych w Lublinie, Gdańsku, Warszawie, Krakowie, Bielsku Białej, Częstochowie i innych dużych miastach.

W strategię spólki na najbliższe lata wpisano również dalszy rozwój sprzedaży internetowej. Nowe punkty sklepu internetowego będą otwierane w największych miastach Polski w oparciu o funkcjonującą sieć Delikatesów Alma. Obecnie sklep internetowy www.alma24.pl działa w Krakowie, Warszawie, Katowicach, Trójmieście, Wrocławiu i Łodzi.

Również spółka zależna Almy - Krakowski Kredens - przewiduje wyhamowanie procesu otwierania nowych obiektów handlowych w 2009 roku. Otwieranie kolejnych małych sklepów będzie miało miejsce wyłącznie w najlepszych lokalizacjach. W rezultacie zakładane wcześniej wydatki inwestycyjne w 2009 roku w tej spółce zależnej zostaną zmniejszone o około 2 mln zł. Obecnie z szyldem Krakowskiego Kredensu działają 24 obiekty handlowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Gdansku, Poznaniu, Zakopanem i Zabrzu.

Spółka Alma Market miała 9,75 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2009 roku wobec 9,96 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 6,14 mln zł wobec 14,80 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 228,45 mln zł wobec 200,99 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym, w I kw. 2009 roku spółka miała 6,62 mln zł straty netto wobec 9,34 mln zł zysku rok wcześniej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane