Arbuz to najczęściej promowany na okładkach gazetek handlowych owoc

Autor: Hiper-com 14 grudnia 2011 10:41

Arbuz to najczęściej promowany na okładkach gazetek handlowych owoc

W okresie listopad 2010- listopad 2011 kategoria owoce promowana była aż 3617 na stronach gazetek handlowych. Średnio co 15 z reklamowanych owoców pojawił się na okładce gazetki.

Na średnią składają się owoce, które w ogóle nie miały okazji pojawienia się na pierwszej stronie jak i te, które nadzwyczaj często na niej gościły. Co świadczy o wyjątkowej atrakcyjności wybranych owoców?

Na pewno istotnym elementem jest tutaj sezonowość i krótki okres dojrzewania niektórych z nich. Ograniczony okres przydatności do spożycia daje spore możliwości negocjacji pomiędzy sieciami i dostawcami. Niska cena produktu jest często głównym argumentem, by umieścić go na pierwszej stronie gazetki - Monika Rybczak, Business Unit Manager z firmy Hiper-com.

Z naszych badań wynika, że przez ostanie 12 miesięcy, średnio co 5 arbuz reklamowany był na okładce. Przy czym jego promocja przypadała na okres: lipiec - wrzesień. Równie często promowane były banany - co 7 promocja tych owoców, to reklama na okładce oraz brzoskwinie- co 8.
Co ciekawe, bardzo popularne jabłka, które zaraz po winogronach należą do najczęściej promowanych owoców w ogóle, stosunkowo rzadko reklamowane były na pierwszych stronach gazetek handlowych. Tylko co 20 reklama jabłek, to promocja na okładce. Jeszcze gorzej wypadają ananasy (co 50) i grejpfruty (co 38), nie mówiąc już o melonach czy gruszkach, którym w ogóle nie poświęcono miejsca na okładce - dodaje Monika Rybczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane