ARC: Polacy ogrniczą wydatki na artykuły codziennego użytku

Autor: www.dlahandlu.pl 23 stycznia 2013 10:49

ARC: Polacy ogrniczą wydatki na artykuły codziennego użytku

Niemal 2/3 internautów powyżej 25 roku życia zamierza w tym roku ograniczyć swoje wydatki na artykuły codziennego użytku, czyli spożywcze i chemię gospodarczą. Najpopularniejszym sposobem oszczędzania będzie porównywanie cen i wybór sklepów, w których pożądane towary są tańsze - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Tylko co trzeci respondent przyznaje, że w tym roku nie zamierza oszczędzać na artykułach codziennego użytku, zdecydowana większość takie oszczędności planuje.

Wśród osób planujących ograniczanie wydatków w zakresie artykułów codziennego użytku najbardziej popularnym sposobem jest porównywanie cen produktów i dokonywanie zakupów w sklepach, w których są one tańsze. Wysoki jest również odsetek osób, które będą chciały dokonać oszczędności w większym stopniu koncentrując się na tym, czego rzeczywiście potrzebują i ograniczając spontaniczność w przypadku zakupów. Co trzeci respondent planujący ograniczanie wydatków na artykuły codziennego użytku deklaruje, że częściej wybierze się do dyskontu.

- Z naszego badania wynika, że w czasie spowolnienia gospodarczego duża część konsumentów szuka oszczędności, w tym podczas codziennych zakupów. Warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób konsumenci planują oszczędzać. Niemal połowa z nich nie planuje rezygnacji z produktów, które kupowała dotychczas, tylko więcej czasu spędzi na porównywaniu cen tych produktów w różnych sklepach. Bardzo duża część konsumentów przyznaje się do spontanicznych zakupów i ma świadomość, że większa kontrola nad tym, co rzeczywiście jest potrzebne, a co zbędne już przyniesie oszczędności. Ofensywa dyskontów, obserwowana od kilku lat również przyniosła swoje efekty - co trzeci respondent przyznaje, że częściej będzie robił zakupy w dyskoncie, który zaczyna kojarzyć się nie tylko z atrakcyjną ceną, lecz również z dobrą jakością towaru" - mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia. - Jednocześnie z naszego innego badania - Monitora Promocji - wynika, że polscy konsumenci bardzo lubią promocje i chętnie z nich korzystają. I tutaj może pojawić się pułapka dla oszczędzających. Wielu konsumentów traktuje zakup produktu w promocyjnej cenie jako oszczędność i rzeczywiście często tak jest. Są jednak sytuacje, w których biorąc udział w promocji tak naprawdę wydajemy więcej niż zakładaliśmy. Jeśli promocja polega na oferowaniu dwóch produktów i otrzymania trzeciego gratis warto się zastanowić, czy gdyby nie promocja w ogóle rozważalibyśmy zakup tych dwóch produktów, za które musimy zapłacić. Podobnie jest w sytuacji oferowania nam dwóch produktów w niższej cenie - tak naprawdę sumarycznie płacimy więcej mimo, że jednostkowo produkt ten jest tańszy" - dodaje Marzena Białasek.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane