PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Badania Biedronki: Polacy kupują średnio 15 butelek wina w roku

Autor: www.dlahandlu.pl 25 kwietnia 2012 18:16

Badania Biedronki: Polacy kupują średnio 15 butelek wina w roku

Badania przeprowadzone na zlecenie Biedronki przez firmę Market Side pokazują, że wino znajduje się na drugim miejscu (po piwie) wśród preferowanych przez dorosłych konsumentów trunków. Pija je ponad połowa badanych (57%), a do regularnego spożycia przyznaje się co trzeci respondent. Wśród badanych Polaków, 7% pija wino raz w tygodniu lub częściej, a prawie co trzeci badany (29%) konsumuje wino raz na 1-3 miesiące.

REKLAMA

Wino to trunek najbardziej popularny wśród mieszkańców miast powyżej 200 tys. Wpływ na jego popularność ma wykształcenie i status materialny. Udział nabywców wina jest wysoki wśród osób z wyższym wykształceniem (80%), pracujących (72%) oraz o dobrej sytuacji materialnej (72%). Wśród koneserów przeważają kobiety - 62% przedstawicielek płci pięknej przyznaje się do spożywania wina. Udział mężczyzn wynosi 52%.
Z badań wynika także, iż Polacy preferują głównie wino czerwone (83% konsumentów) wybierając jednocześnie trunki o mniej wyraźnym smaku. Ponad połowa konsumentów wina pija wina półwytrawne i półsłodkie. Mężczyźni chętniej piją wino wytrawne, z kolei kobiety częściej sięgają po wina półsłodkie.

Polacy mają także wyraźne preferencje dotyczące kraju pochodzenia win. Najbardziej popularne w naszym kraju są trunki hiszpańskie i francuskie (dla co piątego konsumenta wina). Polacy lubią również wina włoskie i bułgarskie. Warto podkreślić, że dzięki stałej obecności w ofercie Biedronki win portugalskich i aktywnym działaniom promocyjnym trunki te coraz częściej trafiają na stoły Polaków.

Badania Biedronki ujawniają, że Polacy kupują średnio 15 butelek wina w roku. Co piąty badany robi zakupy wina raz w miesiącu i częściej. Najwięcej wina kupują mieszkańcy rejonu południowo-zachodniego (24 butelki) i południowego (20), a najmniej północnego (10).

Zapytani o cenę najtańszych i najdroższych win w ich koszyku, ponad połowa ankietowanych przyznała, że najtańsze wino kupiła za cenę do 15 zł. Z kolei najwyższa cena kupowanego wina dla prawie połowy badanych nie przekroczyła 30 złotych. Optymalna cena wina mieści się w przedziale 20-29 zł za butelkę.


Badanie przeprowadzono w marcu 2012 r. na reprezentatywnej, ogólnopolskiej grupie 1000 dorosłych Polaków w wieku 18 i więcej lat. Na zlecenie Biedronki wykonała je firma badawcza Market Side. Badania odbywały się w formie wywiadów CATI (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo).

 

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16440

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA