REKLAMA
REKLAMA

Badanie: 70 proc. Polaków stara się oszczędzać na bożonarodzeniowych zakupach

Autor: pr 2 grudnia 2015 13:52

Przedświąteczna gorączka zakupowa rozpoczyna się już na początku grudnia. Pierwszą okazją będą Mikołajki. Wg ankiety PAYBACK Opinion Poll, prawie 3/4 Polaków planuje tego dnia obdarować bliskich prezentami. Większość ankietowanych upominki kupi w sklepach stacjonarnych. Najczęściej będą to centra handlowe (26%) lub super- i hipermarkety (15%). Sporym zainteresowaniem cieszą się sklepy online – prezent w Internecie kupi 21% ankietowanych.

REKLAMA

Upominki mikołajkowe to głównie książki, filmy lub gry komputerowe (28%), słodycze (25%), a także perfumy i kosmetyki (22%) oraz zabawki (19%). 37% ankietowanych wyda na ten cel do 100 zł, a 32% - powyżej tej kwoty. Ponad 1/3 Polaków wykorzysta przy tym odłożone wcześniej oszczędności.

70% ankietowanych stara się oszczędzać na bożonarodzeniowych zakupach. Najlepszym sposobem jest kupowanie na wyprzedażach lub podczas promocji (24%). Co piąty rozłoży wydatki w czasie, a 14% będzie unikać miejsc, w których łatwiej zrobić nieprzemyślane zakupy. 13% wykorzysta punkty zebrane w programach lojalnościowych. Środki finansowe na święta pochodzić będą głównie z bieżącego budżetu (53%), ale 1/3 Polaków ma na ten cel odłożone oszczędności. Zaledwie 4% skorzysta w tym czasie z karty kredytowej lub kredytu w banku.

Najważniejszą częścią wigilijnej kolacji są tradycyjne potrawy i to na nie ankietowani przeznaczą największą cześć budżetu świątecznego. Połowa ma w planach zaopatrzyć się w produkty spożywcze na kwotę od 200 do 500 zł, 27% planuje zmieścić się poniżej tej sumy. Jeden na trzech badanych rezygnuje w tym roku z zakupu drzewka, to mniej niż w zeszłym roku (45% – 2014 r.). Ci, którzy zdecydują się na kupno choinki, najczęściej przeznaczą na jej udekorowanie do 100 zł (50%).

Podobnie, jak w przypadku Mikołajek, po gwiazdkowe upominki ankietowani najczęściej udadzą się do centrów handlowych (35%). Zakupy w super- lub hipermarketach  zrobi co piąty badany. Z oferty mniejszych, wyspecjalizowanych sklepów, skorzysta 15%. Blisko 1/3 kupi prezenty w Internecie.

71% Polaków wyda na podarki dla bliskich taką samą kwotę, jak w ubiegłym roku. 26% przeznaczy na upominki do 200 zł, 30% - między 200 a 500 zł, a niemal 1/4 – do 1000 zł. Jak deklaruje 31% badanych – najważniejszym kryterium przy wyborze podarków jest ich praktyczność.

Sylwestra, podobnie jak święta, Polacy spędzą w gronie rodzinnym (48%), a 28% - z przyjaciółmi. 2/3 z nich wyda z tej okazji taką samą kwotę, jak w ubiegłym roku, a prawie 24% planuje przeznaczyć na Sylwestra mniej środków.

37% ankietowanych planuje kupić fajerwerki, wydając na nie kwotę do 100 zł. Na produkty spożywcze, z myślą o imprezie sylwestrowej, Polacy wydadzą najczęściej kwotę do 100 zł (54%), co czwarty – do 300 zł. 30% nie zamierza kupować alkoholu, a tych, którzy się na to zdecydują, najczęściej będzie on kosztował do 100 zł.

 

  • pola 2015-12-08 07:38:39

    I ja mam taki zamiar i mam nadzieję że karta z wyświetlanym stanem konta z getin banku mi w tym pomoże.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA