Badanie: Cena wina nie gra roli, ale butelka ma znaczenie

Autor: pr 5 sierpnia 2016 14:37

Sklepowe półki uginają się od win w różnym przedziale cenowym i jakościowym. Według badań przeprowadzonych przez firmę Centrum Rozwoju Biznesu SOSTARIC niezależnie od zasobności portfela, przywiązujemy coraz mniejszą wagę do ceny wina. Zaledwie 2 lata temu, ponad 60 proc. Polaków przyznało, że cena ma znaczenie. Obecnie, tylko 38 proc. z nas zwraca nią uwagę.

Firma SOSTARIC na zlecenie dystrybutora win - TiM S.A. postanowiła zbadać, na co zwracamy uwagę podczas kupna wina. Wnioski mogą zaskakiwać.

W zeszłym roku, opakowanie wina nie przykuwało naszej uwagi. Aktualnie, jak pokazuje badanie, kształt butelki decyduje o tym, jakie kupimy wino. 11 proc. respondentów stwierdza, że jest to ważny czynnik przy wyborze trunku. Ponadto, staliśmy się świadomymi konsumentami, którzy sami wybierają wino, nie sugerując się zdaniem znajomych. Respondenci przyznali, że podczas zakupu wina, opinia znajomych na temat trunku nie ma dla nich znaczenia. Wyniki sprzed 2 lat wskazały, że 35 proc. z nas sugerowało się przyjacielskimi poradami, dziś jedynie 11 proc.

W porównaniu do badań przeprowadzonych w latach 2014/2015, obecnie chętniej sięgamy po wino białe niż w ubiegłych latach. Z kolei zainteresowanie winem różowym spadło z 20 proc. do 14 proc. Co ciekawe, zdecydowanie preferujemy wino musujące, czego dowodem jest fakt, że z roku na rok podbijają rynek. - Upodobanie względem wyboru marek win są uwarunkowane nie tylko indywidualnymi preferencjami, korelacją pomiędzy ceną a jakością, ale również sezonowością. – W okresie wiosenno-letnim sięgamy po lekkie wina musujące – wśród których bez wątpienia prym wiedzie hiszpańska Cava, rywalizująca od jakiegoś czasu z perlistym Prosecco rodem z Włoch.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane