REKLAMA
REKLAMA

Badanie: Polacy wiedzą jak mądrze kupować

Autor: www.dlahandlu.pl 16 maja 2014 10:13

Wybieramy produkty lepszej jakości, nawet jeśli musimy na nie więcej wydać. Niemal co piąty z nas kupuje tylko to, czego w danym momencie potrzebuje - to wnioski z badania, które przeprowadzono w celu sprawdzenia, czy jesteśmy smart shopperami - wynika z badania Deutsche Banku.

REKLAMA

Badanie przeprowadzone przez Deutsche Bank pokazało, że Polacy dobrze znają sztukę inteligentnych zakupów i z powodzeniem łączą przyjemność kupowania z dbaniem o własne finanse. Prawie 50 proc. z nas robi zakupy wyłącznie wtedy, kiedy potrzebuje konkretnego produktu. Niemal co czwarty respondent zadeklarował, że w zamian za lepszą jakość produktu jest w stanie zapłacić więcej. W idealnym wariancie (prawie 30 proc.) Polacy chcieliby wybierać najlepszej jakości produkty, zwracając przy okazji uwagę na ich rozsądną cenę.

Trudno jednak generalizować, badanie ujawniło bowiem różnice między zakupowymi nawykami kobiet i mężczyzn. O ile panie częściej szukają okazji zakupowych na wyprzedażach (46 proc.), o tyle panowie stawiają na internet, biorąc udział w aukcjach online i poprzedzając zakupy skorzystaniem z porównywarki cen. Poza tym mężczyźni rzadziej niż kobiety wykorzystują okazje i częściej szukają równowagi między ceną a jakością produktu. Z kolei kobiety w większym stopniu gotowe są zapłacić więcej za produkt lepszej jakości.

Analiza Deutsche Bank pokazała, że różnica pokoleń znajduje odzwierciedlenie również w zakupach. Niemal jedna czwarta młodych ludzi uważa, że szukanie okazji na promocjach to synonim inteligentnych zakupów. Mądre kupowanie to dla tej grupy wybór produktów jak najlepszej jakości w jak najlepszej cenie (38 proc.), podczas gdy osoby starsze interesuje przede wszystkim niska cena.

Największe różnice w zwyczajach zakupowych młodszego i starszego pokolenia Polaków widać najlepiej na przykładzie korzystania z internetu. O ile dla młodych sieć to dostęp do porównywarek cen, aukcji online i serwisów zakupów grupowych, o tyle starsi ludzie korzystają z tego typu możliwości w ograniczonym zakresie (5-6 proc.). Ciekawy jest też fakt, że o ile co druga osoba ze starszego pokolenia nie korzysta z nadarzających się okazji, o tyle w młodszej grupie wiekowej możliwości tych nie wykorzystuje zaledwie 4 proc. badanych przez Deutsche Bank.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA