Badanie: Ponad 80 proc. Polaków wybiera na grilla tradycyjną kiełbasę

www.portalspozywczy.pl 24 kwietnia 2013 10:57

Ponad 80 proc. badanych wskazało, że na ich "majówkowym" grillu znajdzie się tradycyjna kiełbasa - wynika z danych firmy Mosso. Popularne są także karkówka, szaszłyki, drób, kaszanka oraz ryby. Wśród dodatków prym wiodą ketchup i musztarda.

Z badania przeprowadzonego przez firmę Mosso wynika, że ponad 50 proc. Polaków planuje rozpocząć grillowanie w tzw. "majówkę". Co ciekawe, aż 63 proc. entuzjastów jedzenia z rusztu to kobiety.

Z danych firmy Mosso wynika, że 49 proc. badanych najchętniej grilluje w zaciszu swojego ogródka, z przyjaciółmi lub rodziną. Innymi ulubionymi miejscami do grillowania są działki, które wybiera 35 proc. oraz polany nad jeziorem (11 proc.) lub rzeką (4 proc.).

Choć Polacy od lat starają się udoskonalać swoją sztukę grillowania, to i tak 81 proc. wybiera tradycyjną kiełbasę. Powodzeniem cieszą się również karkówka - 60 proc., szaszłyki mięsno-warzywne - 42 proc., pierś z kurczaka - 35 proc., kaszanka - 27 proc., skrzydełka z kurczaka - 21 proc. oraz ryba - 13 proc.

Uznane przez ankietowanych dodatki to: ketchup, który wybiera 87 proc., musztarda - 71 proc., sos czosnkowy - 48 proc., majonez i sos chrzanowy - 15 proc. oraz chrzan - 13 proc.

- W majówkowym menu nieprzerwanie królują ketchup i musztarda. Polacy coraz śmielej sięgają również po sosy, które są doskonałym urozmaiceniem grillowanych potraw. Wiosną ich sprzedaż wzrasta nawet kilkakrotnie - mówi Tomasz Kwaśniewski, manager Mosso.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane