REKLAMA
REKLAMA

Badanie: Rośnie sprzedaż wina

Autor: pr/dlahandlu.pl 4 września 2014 11:50

Spożycie piwa i wódki maleje, wino z roku na rok zyskuje kolejne rzesze zwolenników. Według danych TNS OBOP prawie połowa Polaków deklaruje zamiłowanie do tego trunku - mówi Adrian Zawadzki, junior media specialist.

REKLAMA

Statystyczny Polak wypija ok 3 litry trunku rocznie, podczas gdy na Zachodzie średnie spożycie wynosi 25-40 litrów na osobę. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że wzrost popularności wina w Polsce idzie w parze ze wzrostem zainteresowania tematyką, a w szczególności - świadomości rodzajów i sposobów picia. Opierając się na deklaracjach, ponad 80 proc. osób określa swoją wiedzę jako bardzo ograniczoną, lub nawet żadną. Pomimo tych niekorzystnych danych, zainteresowanie tematyką winiarską stale rośnie.

Wino pijemy coraz chętniej - zarówno w domu, jak i w restauracjach. TNS OBOP podaje, że w naszych piwnicach górują głównie wina stołowe (61,7 proc.), a po wina deserowe i wermuty sięgamy zdecydowanie rzadziej (19,8 proc.). Szampanów i win musujących spożywamy najmniej (18,4 proc.).

Jeśli chodzi o wina stołowe, z każdym rokiem nasze preferencje przenoszą się z win słodkich i półsłodkich na wytrawne (aktualnie około 62 proc. udziału w rynku). Natomiast w kwestii koloru, gustujemy głównie w odmianach czerwonych (około 65 proc.).Cena w dalszym ciągu jest ważnym kryterium, ale konsumenci coraz częściej kierują się smakiem i jakością trunku. Świadczy o tym rosnąca liczba winiarni i restauracji winiarskich w centrach miast, serwujących wina francuskie, chilijskie i włoskie.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA