REKLAMA
REKLAMA

Branża kawowa przykładem zmieniającego się rynku żywności w Polsce

Autor: Rzeczpospolita 10 grudnia 2012 11:19

W 2013 r. wartość sprzedaży produktów spożywczych może zwiększyć się zaledwie o 2 proc. To nie tylko efekt spowolnienia gospodarczego, ale też nowych trendów, które widać m.in. w branży kawowej - pisze "Rzeczpospolita".

REKLAMA
Spowolnienie tempa, w jakim rosną wydatki w sklepach, to jednak nie tylko efekt kryzysu, ale też zmian w sposobie konsumpcji. Jedną z branż, której dotykają, jest polski rynek kawy. Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w tym roku jej sprzedaż detaliczna wyniesie 108,8 tys. ton, wobec 109,2 tys. ton przed rokiem. Do 2015 r. może spaść do 106,3 tys. ton.

Branżę zmienia rosnący sektor kawiarniany, a także boom na polskim rynku ekspresów do kawy, głównie porcjowanej.

Euromonitor podaje, że w tym roku Polacy wydadzą na ekspresy łącznie 115 mln zł, a w 2015 r. wartość rynku zwiększy się do 136 mln zł.

W tym roku Nespresso może zanotować w Polsce dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Prowadzi ją m.in. przez Internet. Ma także butik w Warszawie. Wkrótce jednak liczba punktów sprzedaży firmy może się zwiększyć - czytamy w "Rz".


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA