Branża kosmetyczna dobrze zniosła kryzysowy rok

Autor: Rzeczpspolita 18 stycznia 2010 10:20

- To był dobry rok dla branży kosmetycznej w Polsce. Byłoby dobrze, gdyby i ten nadchodzący był równie udany - mówi "Rzeczpospolitej" Zenon Ziaja, dyrektor i współwłaściciel rodzinnej spółki Ziaja.

Firma zwiększyła w 2009 r. przychody ze sprzedaży o ponad 21 proc., do 138 mln zł. Henryk Orfinger, prezes Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris i szef Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Branży Kosmetycznej ocenia wzrost przychodów spółki na ok. 4 proc. (do ponad 164 mln zł).

Dorota Soszyńska, współwłaścicielka Oceanic dklaruje, że obroty jej firmy wzrosły w ub. roku o 15 proc., do 172 mln zł.

- To był najlepszy rok w naszej historii. Zamknęliśmy go z 21-proc. wzrostem sprzedaży - twierdzi Jacek Majdax, prezes spółki Dax Cosmetics. Jako szef rady nadzorczej Polskiego Związku Producentów Kosmetyków ocenia, że większość firm z branży zwiększyła w ubiegłym roku przychody. Jego opinię potwierdzają badania rynku; według najnowszych danych MEMRB przez 12 miesięcy, do końca października, sprzedaż kosmetyków wzrosła aż o 14 proc., do 7,1 mld zł. Euromonitor mówi o niespełna 2-proc. wzroście rynku, do 10,2 mld zł, ale uwzględnia też bardziej podatne na kryzys wyroby toaletowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane