PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Branża spożywcza nie okazała się w pełni odporna na spowolnienie

Autor: Puls Biznesu 4 maja 2009 09:31

Wśród analityków i inwestorów panuje powszechne przekonanie, że branża spożywcza jest bezpieczną przystanią w czasach zawieruchy gospodarczej. Najnowsze dane Głównego Urzędu Statystycznego o produkcji w I kwartale sugerują, że spowolnienie jednak odcisnęło piętno na przemyśle spożywczym. Na szczęście nie dotyczy to wszystkich sektorów - czytamy w Pulsie Biznesu.

REKLAMA
Jak podaje "PB" okazuje się, że w I kwartale zmalała produkcja wielu ważnych produktów rolno-spożywczych, np. wieprzowiny (-11 proc. w porównaniu z I kw. 2008 r.), mięsa drobiowego (-6 proc.), czekolady i wyroby czekoladowych (-10), wódki (-7 proc.) czy piwa (-10). Wzrosła natomiast produkcja wołowiny (17 proc.), jogurtów (13 proc.), mąki (około 30 proc.) i makaronów (9 proc.). Na rynku nie brak więc firm, które nie tylko bronią się przed kryzysem, ale nawet wykorzystują go do rozwinięcia skrzydeł.

- Spodziewaliśmy się wzrostu produkcji makaronów w tym roku, bo ich konsumpcja w trudnych czasach z reguły rośnie. Wzrost sprzedaży dotyczy obecnie wszystkich rodzajów makaronów - mówi "PB" Paweł Nowakowski, prezes Makaronów Polskich. Jego spółka po trudnym 2008 r. wraca do wysokiej formy. Zakłada aż 30-procentowy wzrost sprzedaży w tym roku.

Według "PB" firmy mięsne nie mają wielu powodów do radości. Na rynku brakuje wieprzowiny, a jej ceny osiągają rekordowe poziomy. Narzekać nie mogą jednak te zakłady mięsne, które oferują wołowinę. Jej produkcja w Polsce rośnie i są widoki na dalszy jej rozwój.

Co ciekawe, mimo odnotowanego przez GUS spadku produkcji wyrobów czekoladowych, analitycy patrzą na perspektywy producentów słodyczy z optymizmem. - Firmy cukiernicze okażą się odporne na kryzys. Nawet w trudnych czasach konsumenci nie odmówią sobie odrobiny przyjemności. Jeśli popyt na słodycze spadnie, to tylko nieznacznie. O tym, że branża ma się nieźle, świadczyć mogą bardzo dobre wyniki firmy Mieszko za I kwartał - przekonuje Marcin Sójka, analityk DM PKO BP.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16002

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA