Browary stawiają na piwa niszowe

Autor: Rzeczpospolita 7 września 2011 09:28

Browary stawiają na piwa niszowe

Zdaniem przedstawicieli branży, lagery nie przestaną być najpopularniejszymi piwami w Polsce, ale ich dominacja będzie się stopniowo zmniejszać - pisze Rzeczpospolita.

Według firmy Euromonitor International polski rynek piwa wart jest 19 mld zł. W ubiegłym roku to właśnie największe firmy odczuły skutki wyhamowania popytu na piwo w Polsce. W roku obrotowym, który zakończył się 31 marca, wolumen sprzedaży Kompanii Piwowarskiej skurczył się o prawie 4 proc.

Koncerny próbują więc wprowadzać piwa smakowe i niepasteryzowane. Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec, wicelidera rynku, zwraca uwagę, że udział tzw. piw specjalnych od 2008 r. zwiększył się o ok. 2,5 pkt proc., do ponad 5 proc. Korzystają na tym m.in. oferowany przez nią pszeniczny paulaner czy desperados o smaku tequili. Sprzedaż tego ostatniego w pierwszej połowie 2011 r. zwiększyła się o ok. 20 proc.

Niektóre browary regionalne zanotowały wzrost sprzedaży o 20-30 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane