Brytyjskie firmy spożywcze zwiększyły eksport do Polski o 53 proc.

Autor: portalspozywczy.pl 24 czerwca 2009 13:11

Pomimo kryzysu firmy spożywcze z Wielkiej Brytanii wyeksportowały w 2008 r. o 20 proc. więcej żywności i napojów bezalkoholowych niż rok wcześniej. Do Polski trafiło ich aż o 53,6 proc. więcej - wynika z wyliczeń brytyjskiej Federacji Producentów Żywności i Napojów (Food and Dirink Federation).

Według badań Food and Drink Federation wartość eksportu żywności i napojów bezalkoholowych z Wielkiej Brytanii przekroczyła w ub. roku 9,2 mld funtów, i była o 20 proc. większa niż rok wcześniej. W przypadku napojów alkoholowych - w tym np. szkockiej whisky - eksport osiągnął rekordowe 13,6 mld funtów.

Według FDF za granicą świetnie sprzedawały się m.in.: herbatniki, których eksport podskoczył o 15,3 proc., płatki śniadaniowe (12,5 proc.), ciasta (12 proc.), sery (16,7 proc.), czekolady (10,9 proc.), sosy i przyprawy (21 proc.), napoje bezalkoholowe (aż 30,7 proc.) oraz herbata (14,3 proc.). Łączna wartość eksportu wymienionych towarów wyniosła prawie 2 mld funtów.

Motorem napędzającym brytyjski eksport były chłonne rynki krajów Europy Środkowej, której mieszkańcy zasmakowali w towarach spożywczych i napojach produkowanych na Wyspach. W przypadku Polski brytyjski eksport zwiększył się o 53,6 proc. do 116,4 mln funtów.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane