PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Carlsberg chce walczyć ze spadkami sprzedaży piwa mocnym Harnasiem

Autor: portalspozywczy.pl 17 sierpnia 2009 11:38

Carlsberg Polska rozszerza asortyment piw marki Harnaś, o nowy mocniejszy wariant - piwo Harnaś Mocne. To jeden ze sposobów na zdobycie większych udziałów w rynku. - Chcemy dotrzeć do nowych konsumentów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Stefaniak, Senior Brand Manager marki Harnaś.

REKLAMA

Browar Okocim, w którym warzone jest piwo Harnaś, zdecydował się na debiut nowego wariantu złocistego trunku, licząc na to, że cały czas rosnąca znajomość marki przysporzy jej dodatkowych konsumentów. - Marka Harnaś rośnie bardzo szybko - obecnie sprzedajemy o 25 proc. więcej tego piwa niż rok temu - podkreśla Jacek Stefaniak. Dodaje, że nowe piwo będzie spełniało założenia całego brandu - to marka mainstreamowa, jednocześnie atrakcyjna cenowo. - W czasach spowolnienia gospodarczego, konsumenci zwracają uwagę nie tylko na jakość piwa, opakowanie, ale także na jego cenę - wyjaśnia Brand Manager.
Po, jeszcze niedawnych kilkunastoprocentowych wzrostach konsumpcji piwa w Polsce, browary muszą zmierzyć się z całkiem nową sytuacją. Sprzedaż piwa w Polsce tylko w pierwszym półroczu zmalała o 7,5 proc. Według niektórych prognoz, do końca 2009 r. spadek może sięgnąć nawet 10 proc. Rynek zaś jest dość ustabilizowany, niemal 95 proc. zajęły największe cztery koncerny. Wśród nich Carlsberg Polska. Ponieważ, zdaniem ekspertów, nie należy oczekiwać znaczących wzrostów konsumpcji (średnio w ciągu roku spożywamy ok. 93-95 l piwa na osobę), browary walczyć muszą o dotychczasowych konsumentów oraz odbierać klientów swoim rywalom. Przed nami więc intensywne kampanie reklamowe a także poszerzanie ofert o nowe, często odważne i innowacyjne produkty.
Także marka Harnaś zapowiada, że to nie koniec nowości. - Szukamy dalszych możliwości rozwoju marki - podkreśla Jacek Stefaniak.
Na razie firma nie chce zdradzić na jakie wzrosty liczy. - Będziemy starali się zwiększyć nasze udziały w rynku - mówi Jacek Stefaniak.
Piwo ma być dostępne w całej Polsce, we wszystkich kanałach dystrybucji, gdzie sprzedawany jest jego łagodniejszy wariant Harnaś.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16386

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA