REKLAMA
REKLAMA

Chiny: Zagraniczne koncerny oddają rynek lokalnym odpowiednikom

Autor: WPHI w Pekinie, South China Daily Post, China Daily 10 lipca 2015 11:06

Według raportu Kantar Worldpanel i Bain & Company, na który powołuje się WPHI w Pekinie,  dział zagranicznych marek na rynku towarów FMCG  w Chinach maleje w stosunku do krajowych produktów.

REKLAMA

Autorzy badania przebadali 26 różnych grup produktów FMCG. W 18 grupach, czyli około 70 proc. ogółu, chińskie marki odebrały rynek zagranicznym.

Zdaniem autorów analizy, dzieje się tak za sprawą słabszej obecności w mniejszych miastach, gdzie wzrost handlu detalicznego jest najszybszy. Przez lata obecności firm zagranicznych w Państwie Środka konkurencja nie spała i coraz agresywniej odbierała swoje części rynku – miały w tym duży udział marketing i powszechniejsza obecność w Internecie. Handel tradycyjny w dużych ośrodkach miejskich charakteryzuje się lekkim rozwojem, który jednak wskazuje na stabilizację. Mniejsze miejscowości zarejestrowały znacznie większy wzrost na poziomie 10%.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12601

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA