PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Coraz większy udział polskich produktów w asortymencie sieci handlowych

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 12 grudnia 2011 09:00

Słaby złoty stał się szansą dla rodzimych producentów na zdobycie nowych klientów. Importowane produkty podrożały ostatnio o blisko 10 proc. i konsumenci szukają ich polskich odpowiedników. Potwierdzają to sieci, w tym m.in: Bomi, Piotr i Paweł czy Tesco - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA
Co więcej, w sieciach udział produktów z Polski stanowi już niekiedy ponad 95 proc. Jeszcze kilka lat temu było to 80 proc. - pisze "DGP".
Jak wynika z danych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, największe spadki importu dotyczą owoców i warzyw. W pierwszej połowie roku import pomidorów zmniejszył się z 79 mln euro do 76 mln euro, ogórków z 19,3 mln euro do 17,4 mln euro, papryki z 37,5 mln euro do 35,9 mln euro. Zmalała też wartość sprowadzanych z zagranicy cytrusów. Import pomarańczy zmniejszył się ze 150,9 mln euro do 137,7 mln euro. Z półek znikają też zagraniczne makarony, sery czy napoje i woda mineralna.

Dzięki słabemu złotemu polskie wyroby wygrywają w starciu z zagranicznymi towarami nie tylko na krajowym, ale i światowym rynku. Doceniają to sieci handlowe, które w Polsce poszukują dostawców marek własnych - czytamy w "DGP".

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4565

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA