Czarna herbata traci swoich zwolenników

Autor: Rzeczpospolita 1 września 2015 09:21

Już niedługo na rynku za 1,2 mld zł mogą ją zdetronizować mieszanki aromatyzowane i ziołowe - pisze "Rzeczpospolita".

Polski rynek detaliczny herbaty, nie licząc gastronomi, wart jest już ponad 1,21 mld zł – wynika z danych firmy badawczej Nielsen.

Ze spożyciem prawie 1 kg herbaty rocznie na osobę Polska zajmuje 4. miejsce w Europie. Wyprzedzają nas tylko Irlandczycy, Brytyjczycy i Rosjanie – podaje Euromonitor International.

W przeciwieństwie do pozostałych krajów z herbacianej czołówki Polacy nie tylko piją dużo tradycyjnej czarnej herbaty, ale sięgają także po smakowe warianty.

Jak szacuje Nielsen, od czerwca 2014 r. do maja 2015 r. wydaliśmy na herbaty czarne niespełna 540 mln zł, co daje 44 proc. rynku herbaty. Ich sprzedaż maleje jednak o 1-2 proc. rocznie.

Herbaty smakowe – czyli ziołowe, zielone, czerwone, czarne aromatyzowane oraz owocowe – dzieli od czarnych już tylko nieco ponad 1 pkt proc., a to oznacza, że wydatki na nie sięgają 517 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • aminoszka 2015-09-02 09:39:26

    co kto lubi, jakoś nie mam ochoty rezygnować z czarnej herbatki z teekanne którą regularnie piję tak jak kawę. za innymi gatunkami jakoś szczególnie nie przepadam, może od czasu do czasu wypije zieloną. trochę mnie to dziwi, że czarnuszka traci swoich zwolenników, ale w sumie jest tyle różnych gatunków herbat, że każdy znajdzie coś dla siebie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane