Czekolada staje się produktem coraz mniej "świątecznym"

Autor: portalspozywczy.pl 3 listopada 2009 09:04

Czekolada staje się produktem coraz mniej "świątecznym"

Czekolada staje się jednak produktem coraz mniej "świątecznym". Nadal w grudniu i styczniu sprzedaje się jej więcej niż w innych miesiącach, bo 20 proc. rocznej sprzedaży, jednak udział ten jest coraz mniejszy. Maleje także udział tabliczek czekoladowych w całym świątecznym rynku słodyczy, ale nadal jest wysoki - wynika z danych firmy Nielsen.

W ostatnim roku w okresie świątecznym tabliczki wygenerowały 23 proc. sprzedaży słodyczy w całej Polsce. Znaczenie tabliczek niższe jest w placówkach handlu nowoczesnego, a wyższe w handlu tradycyjnym i dyskontach.
Największą dynamiką charakteryzuje się sprzedaż produktów premium.
- W ostatnim okresie świątecznym utrzymywały sie obserwowane na przestrzeni całego roku trendy: rosło znaczenie tabliczek większych, powyżej 200g oraz tabliczek gorzkich z nadzieniem i z dodatkami. Czekolady pełne, zarówno mleczne, gorzkie jak i białe traciły na znaczeniu - mówi ekspert firmy Nielsen.
Co roku producenci starannie przygotowują się do świąt. Nie tylko intensyfikują produkcję, zwiększają zapasy magazynowe czy wzmacniają dystrybucję. Poszerzają często ofertę o serie limitowane. Zwykle są to produkty całoroczne w specjalnych, świątecznych opakowaniach. W tym czasie klientów zyskują również sezonowe figurki - mikołaje czy aniołki.
- Odpowiadają co prawda za zaledwie 3,5 proc. sprzedaży rynku czekoladowego w okresie świątecznym, niemniej jednak ich sprzedaż w ostatnim roku wyniosła ponad 60 mln złotych, z czego nieomal połowa sprzedawana jest w okresie grudzień-styczeń - mówi Justyna Szczebel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11439

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane