Dania gotowe lepiej sprzedają się w sklepach tradycyjnych

Autor: Aleksandra Środa, AC Nielsen 9 września 2009 13:21

Warzywno-mięsne dania gotowe, w okresie czerwiec '08 - maj'09, notują wzrost zarówno wartości, jak i wolumenu sprzedaży, odpowiednio o 12,7 proc. i 6,1proc. Kategoria ta warta jest już ponad 366 mln złotych przy "wadze" równej ponad 40 mln kg.


Średnie sklepy spożywcze, czyli te o formacie od 40-100 mkw, zyskują na znaczeniu w tej kategorii i odpowiadają już za 23,4proc. wartościowej sprzedaży dań. Najpopularniejszym wariantem opakowania w tej kategorii jest słoik, który umacnia swoją pozycję lidera kosztem pozostałych wariantów tj.: puszki, tacki, kartonu itp. i generuje już 94 proc. wolumenowej sprzedaży. Najlepiej sprzedającym się typem dania pozostaje fasola, odpowiadajac za 17,9 proc. wolumenowego obrotu kategorią, jednakże nieznacznie traci ona w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Udziały zyskują natomiast klopsiki.
Kolejną kategorią w rynku dań gotowych są dania instant, czyli takie, które po zalaniu wodą są gotowe do spożycia. Tak zdefiniowana kategoria wykazuje dynamiczne, dwucyfrowe wzrosty zarówno wolumenu, jak i wartości sprzedaży. Dania instant to rynek wart w okresie czerwiec '08 - maj'09 53 mln złotych, przy wolumenie sprzedaży równym 4,4 mln litrów. Dania te w znakomitej większości to dania pakowane w pojemniki. W analizowanym okresie 98,3 proc. sprzedaży wolumenowej kategorii stanowiły właśnie dania w pojemnikach, co stanowi 1,3 pp wzrost znaczenie tego typu kosztem tych dań, które pakowane są w saszetki.
W okresie czerwiec'07 - maj'08 sprzedaż wartościowa dań instant skoncentrowana była w równym stopniu w kanałach handlu nowoczesnego tj. hipermarketach>2500m i supermarketach<2500, jak i kanalach handlu tradycyjnego czyli małych, średnich i dużych sklepach spożywczych (są to placówki o powierzchni sprzedaży poniżej 300 mkw). Analizując analogiczny okres roku następnego zauważyć można wzrost znaczenia handlu tradycyjnego, szczególnie dużych sklepów spożywczych, czyli tych, których powierzchnia zawiera się w przedziale 100 - 300 mkw. Odpowiadają już one za 17proc. obrotu kategorią w ujęciu wartościowym.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane