Danone zwiększa udziały w polskim rynku

Autor: portalspozywczy.pl 11 lutego 2010 15:56

Francuski koncern, który w Polsce jest wiodącym producentem jogurtów oraz wody źródlanej (ma w portfolio czołową polską markę Żywiec Zdrój), mimo kryzysu zanotował poprawę przychodów i zysków. W naszym kraju o 1,4 punkty proc. wzmocniła swą pozycję na rynku galanterii mlecznej.

W 2009 r. zysk netto wzrósł o 11,4 proc. osiągając 1,41 mld euro. Zysk operacyjny zwiększył się o 7,4 proc. do 2,3 mld euro. Przychody koncernu wyniosły 14,98 mld euro. Nie uwzględniając kursów wymiany walut i akwizycji, to wynik o 3,2 proc. wyższy niż rok temu.

Wielkość sprzedaży koncernu Danone wzrosła o 5,2 proc. Najbardziej rosła wielkość sprzedaży odżywek (o 10,7 proc.), najwolniej zwiększała się sprzedaż produktów dla dzieci (o 4,2 proc.). O 4,6 proc. wzrosła ilość sprzedanych wyrobów mleczarskich, zaś wody sprzedano o 6,2 proc. więcej niż rok temu.
W Europie koncern zwiększył wolumen sprzedaży o 2,2 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane