Delikatesy nie odczuwają kryzysu

Autor: portalspożywczy.pl 26 października 2009 09:22

Władze Almy Market zapewniają, że kryzysu w handlu nie ma. Sprzedaż rośnie ale z zyskiem już gorzej. Wynik netto za trzeci kwartał będzie poniżej oczekiwań zarządu. Lepszy ma być na koniec roku.

Przedstawiciele spożywczych delikatesów Alma Market, która ma za sobą słabe pierwsze półrocze, zapewniają, że nie czują kryzysu.
- Nasza grupa docelowa, nie szuka oszczędności na zakupach spożywczych. W kryzysie rośnie np. sprzedaż czekolady - na odrobinę luksusu, zwłaszcza w przypadku produktów spożywczych stać niemal każdego. Dlatego, paradoksalnie kryzys nie dotyczy naszego segmentu rynku tak, jak można by pobieżnie sądzić - twierdzi Ivo Makówka z Alma Market.
Jego zdaniem widać to także po tegorocznych obrotach.
- Nasze sklepy notują nawet kilkudziesięcioprocentowe wzrosty obrotów rok do roku. Sprzedaż na koniec tego roku będzie znacznie wyższa niż na koniec ubiegłego roku, dlatego z optymizmem patrzymy w przyszłość - mówi Ivo Makówka.
Jednak wynik netto jak na razie nie napawa optymizmem. Wynik netto za trzeci kwartał będzie poniej oczekiwań zarządu, jednak władze obiecują, że poprawi sie na koniec tego roku.
W ubiegłym roku Grupa Alma Market miała 868,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 17,6 mln zł zysku netto.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11215

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane