Duże sieci handlowe wspierają eksport polskiej żywności

Autor: Rzeczpospolita 12 września 2011 08:54

W tym roku eksport żywności przekroczy 15 mld euro. Coraz częściej producentom pomagają sieci handlowe - pisze "Rzeczpospolilta".

Lidl wysysła za granicę sporo polskich towarów Jak dowiedziała się "Rzeczpospolita", tylko sieć Lidl w 2010 r. wysłała do sklepów na zagranicznych rynkach polskie produkty za 700 mln zł, 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym spodziewa się także dwucyfrowego tempa wzrostu. Chodzi o ponad 100 polskich dostawców, którzy dzięki temu mogą dotrzeć na inne rynki w naszym regionie oraz do Danii, Francji czy Wielkiej Brytanii.

93 proc. tych produktów stanowi żywność, np. mrożonki, lody, nabiał, wędliny oraz świeże mięso. - Tej firmie dostarczamy m.in. sery. W ciągu trzech ostatnich miesięcy było to ponad 550 ton - mówi "Rzeczpospolitej", Dariusz Sapiński, prezes SM Mlekovita.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane