REKLAMA
REKLAMA

Dyrektor Kraft Foods: Kapsułki i kawy ziarniste to perspektywiczna nisza

www.portalspozywczy.pl 29 sierpnia 2012 20:07

- Sytuacja na rynku kawy i podział udziałów poszczególnych segmentów będzie zmieniać się bardzo dynamicznie. Świadczy o tym fakt, że nowe trendy, czyli kapsułki i kawy ziarniste, które dopiero zdobywają rynek, rosną o 50, a nawet 100 proc. corocznie. Tymczasem w przypadku dużych segmentów - one są raczej stabilne i nasycone - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Bogdan Piwko, dyrektor kategorii kaw i członek zarządu, Kraft Foods Polska.

REKLAMA


Zdaniem Bogdana Piwko nowe trendy już widać w Europie Zachodniej. Jak tłumaczy, tam np. duży segment stanowią ekspresy kapsułkowe - o tą kategorię walczą wszyscy silni gracze rynkowi. Tymczasem w Polsce jest to na razie perspektywiczna nisza.
- Spowolnić rozwój nowych trendów mogą gorsze czasy ekonomiczne, jednak uważam, że docelowo wszystko idzie w kierunku rozwoju kategorii maszyn kawowych i wysublimowanych sposobów picia kawy, która jest też coraz lepsza jakościowo. Te trendy są tak mocne, że wyłania nam się jasny obraz tego, jak ten rynek będzie wyglądał za 10-20 lat - komentuje dyrektor kategorii kaw w Kraft Foods.
- Standardy i oczekiwania wobec kawy stale pną się górę. Polacy coraz więcej podróżują i obserwują trendy kawowe w innych krajach. Ponadto kawiarnie i coffee shopy zdobywają więcej zwolenników i otwierają się w mniejszych miastach. Dlatego w każdym segmencie musimy oferować coraz "lepsze" produkty - dodaje nasz rozmówca.

 - Obecnie chcemy skupić się na budowie marki Jacobs Millicano oraz systemu kapsułkowego Tassimo. Musimy pilnować innowacyjności naszego biznesu, aby nie podpaść w tzw. "innoflację", czyli inflację nowości, kiedy nie wiadomo na czym się skupić i co wspierać - mówi Bogdan Piwko.

Jak przyznaje, systemy kapsułkowe to nie jest łatwy segment, ale z drugiej strony jest dziś na tyle mały, że walka toczy się o wzrost całego segmentu, a nie o udziały poszczególnych graczy. - Chcemy przyczyniać się do utrzymania dynamiki tego rynku, aby w przyszłości wzrosty naszych udziałów przynosiły konkretne zyski - dodaje.

 

Czytaj: portalspozywczy.pl 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA