REKLAMA
REKLAMA

Dyskonty mogą zdobyć 30 proc. udziałów w sprzedaży piwa w Polsce

Autor: Parkiet 7 grudnia 2012 09:10

Prezes Grupy Żywiec Xavier Belison ocenia, że w całym 2012 roku sprzedaż piwa powinna się zwiększyć o 4-5 proc., natomiast w 2013 roku wyhamuje do 1-2 proc. Wzrost sprzedaży samego Żywca będzie w tym roku zbliżony do średniej rynkowej. Spółka zapowiada też wzrost cen swoich piw w pierwszym kwartale przyszłego roku, ze względu na wysokie ceny surowców - informuje Parkiet

REKLAMA
Jak mówi Xavier Belison w wywiadzie dla Parkietu, średnie spożycie piwa w naszym kraju jest już jednym z największych w Europie. Rozwijaniu sprzedaży nie będą sprzyjać także rosnące koszty. Jednak rynek będzie rósł dzięki innowacjom związanym z opakowaniami czy smakami piwa.

Zdaniem Xaviera Belisona, rośnie udział dyskontów w sprzedaży detalicznej piwa - w sierpniu tego roku sięgnęły one 20 proc., podczas gdy jeszcze trzy lata temu wynosiły 10 proc. Jego zdaniem, pozycja dyskontów będzie się umacniać, niewykluczone nawet, że ich udziały w rynku piwa wyniosą 30 proc. Także Grupa Żywiec zamierza nadal zabiegać o ten kanał sprzedaży - czytamy w Parkiecie.

  • pycha 2012-12-07 16:28:28

    To niemożliwe bo dyskonty nie sprzedają piwa !!! Mają kilka płynów piwopodobnych oraz wynalazki typu VIP gdzie gorycz uzyskują z żółci bydlęcej bo chmiel za drogi a alkohol to czysty spirytus bo te piwa nie mają czasu fermentować.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA