Dzięki Euro 2012 rynek piwa zyska w tym roku 1-2 proc.

Autor: Rzeczpospolita/wp.pl 5 lipca 2012 09:26

Czerwiec, mimo kiepskiej pogody, był dla wielu marek udanym miesiącem. Wprawdzie rekord sprzedaży piwa nie padł, ale niektórzy producenci znacznie zyskali. Dzięki Euro - pisze "Rzeczpospolita".

Carlsberg sprzedał o 40 proc. więcej piwa, niż podczas Euro 2008. Tylko ten browar mógł oferować piwo na trybunach stadionów w Polsce i na Ukrainie, a także w oficjalnych strefach kibica. Jak twierdzi firma, w maju i czerwcu także w sklepach ich piwo zanotowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym roku.

Na mistrzostwach skorzystała również Grupa Żywiec. Najbardziej zaś należąca do niej marka - Warka, która była sponsorem polskich piłkarzy. Jak twierdzi Sebastian Tolwiński, rzecznik prasowy Żywca, zamówienia na Warkę w maju tuż przed rozpoczęciem Euro były o ponad 30 proc. wyższe niż rok wcześniej. W pubie obok browaru Kompanii Piwowarskiej w Poznaniu obroty wzrosły o 300 proc. w stosunku do zwykłej sprzedaży.

Tylko dzięki Euro, rynek piwa zyska w tym roku 1-2 proc., czyli 360-720 tys. hl sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane