Dzięki spowolnieniu dyskontów, większe formaty odzyskują udziały w rynku wina

Autor: www.dlahandlu.pl 15 września 2016 11:28

Prognozowany wzrost rynku wina w 2016 r. wyniesie 5 proc., a sprzedaż osiągnie poziom 2,44 mld zł (2,32 mld zł w 2015 r.; 2,20 mld zł w 2014 r.) - wynika z prezentacji firmy Ambra.

Jak podaje producent wina, notowany w poprzednich latach wzrost dyskontów na polskim rynku spowolnił na korzyść super- i hipermarketów. Dlatego też, jeśli chodzi o strukturę handlu, to super- i hipermarkety będą w 2016 r. odpowiadały w 36 proc. za sprzedaż wina, a kanał tradycyjny i dyskonty w 32 proc. Warto zaznaczyć, że w 2015 r. dyskonty miały 34 proc. udział w tym rynku.

Najszybciej rosnącą kategorią rynku pozostają wina stołowe. Po latach wolniejszego wzrostu zaczęły rosnąć wina musujące. Te kategorie mają prawie 70 proc. udziału w sprzedaży Grupy Ambra w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane