PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert: Wzrost rynku słodyczy będzie generowany przez produkcję pod markami sieci handlowych

www.portalspozywczy.pl 5 grudnia 2013 09:16

W segmencie słodyczy wzrost rynku będzie generowany przez produkcję pod markami sieci handlowych - uważa Piotr Grauer, dyrektor KPMG. Jego zdaniem, jest jeszcze za wcześnie, by popularność w tym segmencie mogły zdobyć produkty funkcjonalne.

- Nie jest to sektor, w którym innowacje byłyby zagadnieniem pierwszoplanowym. Firmy raczej starają się wyróżnić na rynku opakowaniem, gramaturą, czy innowacjami smakowymi. Z kolei na innowacje typu produkty funkcjonalne jest chyba jeszcze za wcześnie dla polskiego rynku - mówi Piotr Grauer, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

W segmencie ciastek wymienia działania Mondelez, który pod marką BelVita promuje zdrowe przekąski na śniadanie - np. z mąki z pełnego przemiału, bez cukru. Tego typu innowacje można dostrzec też w segmencie cukierków - są to cukierki z dodatkiem ziół, czy witamin. - Te produkty znajdują się na granicy słodyczy i suplementów diety jednak z punktu widzenia wolumenów jest to jednak nisza - podkreśla dyrektor KPMG.
- Wzrost pod kątem wolumenu i wartości będzie chyba jednak w Polsce generowany w segmencie private label - zarówno w kraju jak i w eksporcie, w produktach prostych i niedrogich, tam, gdzie można zawalczyć wolumenem i niższymi kosztami na skalę ogólnoeuropejską - ocenia Piotr Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11415

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane