PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Frisco.pl: Sprzedaż chrzanu przed Wielkanocą rośnie o 351 proc.

Autor: pr, dlahandlu.pl 26 marca 2015 13:29

O ponad 12 proc. wzrasta liczba internetowych zamówień spożywczych w miesiącu wielkanocnym w porównaniu do średniej z trzech poprzednich miesięcy roku – wynika z danych e-supermarketu Frisco.pl.

Co więcej, w stosunku do miesiąca świątecznego rok wcześniej takich zamówień było o 35 proc. więcej. Najczęściej w okresie Wielkanocy do e-koszyka trafiały warzywa i owoce, w tym rzodkiew, papryka czerwona i ogórek. Jednocześnie znaczące wzrosty sprzedaży notowały produkty silnie kojarzone z tymi świętami jak chrzan, żur czy biała kiełbasa. Największy ruch na spożywczych e-zakupach przypadł na tydzień tuż przed Wielkanocą.

- Zawsze przed świętami, w tym właśnie przed Wielkanocą, w internecie szczególnie często robimy zakupy spożywcze. Klienci widzą to jako najwygodniejsze rozwiązanie, które w dodatku oszczędza ich czas. A ten jest przecież wówczas wyjątkowo cenny. W okresie wielkanocnym odnotowujemy więc zwiększoną liczbę nowych klientów, którzy testują robienie zakupów spożywczych online, a co dla nas istotne – gdy święta mijają, oni pozostają z nami na dłużej – mówi Nicolas Jedraszak, prezes Frisco.pl.

Według analizy Frisco.pl liczba zamówień złożonych po raz pierwszy w miesiącu świątecznym była większa o blisko 32 proc. niż średnio w trzech poprzednich miesiącach roku. W porównaniu do miesiąca przed świętami nowych klientów w okresie Wielkanocy było aż o 77 proc. więcej.

Z typowo wielkanocnych artykułów największy wzrost sprzedaży w miesiącu świątecznym notował chrzan – o 351 proc. wobec danych z miesiąca wcześniejszego. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się również barszcz biały (+161 proc.) oraz biała kiełbasa (+158 proc.). Oprócz tego ponad dwukrotnie zwiększyła się sprzedaż rzodkiewki – o 137 proc., a także majonezu – o 104 proc. Do koszyka trafiło też o 31 proc. więcej jaj i o 29 proc. więcej szczypiorku.

W miesiącu świątecznym klienci Frisco.pl zamawiali przede wszystkim warzywa i owoce. Najczęściej do koszyka trafiały rzodkiewka, czerwona papryka, ogórki, cebula, marchew, pomidorki cherry, jabłka, ale też banany. Co ciekawe, te ostatnie w kwietniu cieszyły się największą popularnością. Ponadto, wśród najczęściej kupowanych produktów były też woda niegazowana i sok pomarańczowy. W świątecznym tygodniu natomiast oprócz świeżych warzyw i owoców czy napojów do koszyka trafiały najczęściej masło, cukier biały, jaja z wolnego wybiegu, a także śmietana i mąka pszenna, a więc wyroby używane do przyrządzania rozmaitych wielkanocnych potraw.

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie Polski w miesiącu wielkanocnym w 2014 roku. Do porównania wykorzystane zostały dane z miesiąca poprzedzającego święta, I kwartału 2014 r., oraz miesiąca świątecznego z 2013 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Dżordż 2015-04-07 13:45:56

    Czyli z 2 do 9 słoików, ostro.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11364

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane