Gfk Polonia: 6-proc. wzrost siły nabywczej polskich konsumentów w 2011 r.

Autor: dlahandlu.pl 2 lutego 2011 14:54

Wszyscy mieszkańcy Polski będą mogli wydać w 2011 roku w sumie ponad 835 miliardów złotych. Wartość ta jest o 6 proc. wyższa od siły nabywczej Polaków raportowanej przez instytut GfK Polonia na 2010 rok.

Istotnym elementem wyliczeń siły nabywczej dla Polski jest określenie całkowitego potencjału nabywczego wszystkich konsumentów, czyli sumarycznej kwoty pieniędzy będącej w dyspozycji Polaków w danym okresie. Według prognoz GfK Polonia wszyscy mieszkańcy Polski będą dysponować w skali całego 2011 roku kwotą ponad 835 miliardów złotych. Zatem przeciętny polski konsument będzie dysponował w analogicznym okresie kwotą 21 688 złotych, którą będzie mógł przeznaczyć na potencjalne wydatki. Jest to suma o 6 proc. wyższa od raportowanej przez GfK siły nabywczej polskich konsumentów na 2010 rok

- Indeks Siły Nabywczej GfK wyliczany jest raz w roku i definiuje wartość pieniędzy, która może być przeznaczona przez konsumentów mieszkających na dowolnie wybranym obszarze Polski - w wybranym mieście, gminie, powiecie lub w skali kraju - na wydatki w ciągu całego roku. Pozwala zatem na porównanie ze sobą zamożności zarówno mieszkańców najbardziej atrakcyjnych marketingowo największych miast, takich jak Warszawa, Poznań czy Wrocław, ale jednocześnie określa zamożność mieszkańców mniejszych miejscowości, jak sześćdziesięciotysięczny Bełchatów lub trzydziestotysięczna Iława - wyjaśnia Gfk Polonia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11127

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane