REKLAMA
REKLAMA

Grupa Ambra spodziewa się poprawy dynamiki rynku wina

www.portalspozywczy.pl 13 lutego 2014 14:56

Grupa Ambra spodziewa się poprawy dynamiki rynku wina w Polsce w kolejnych kwartałach, czemu dopomogą poprawiające się warunki gospodarcze w naszym kraju, a także wzrost akcyzy na alkohole mocne od początku 2014 roku - ocenia Robert Ogór, prezes producenta i dystrybutora win, Grupy Ambra.

REKLAMA
Ambra podaje, opierając się na danych firmy Nielsen, że rynek wina w Polsce wzrósł wartościowo w roku 2013 o około 3 proc. do ok. 2,06 miliarda złotych po tym jak w 2012 roku wzrost wyniósł prawie 8,0 proc., a rynek osiągnął wartość 2,0 miliardów złotych. W latach 2009-2011 rynek wina rósł w tempie 4,1-9,0 proc.

Ambra podaje też, że Nielsen prognozuje, iż rynek wina wzrośnie w 2014 roku o 5,0 proc. do 2,16 miliarda złotych.
- To była najsłabszy rok na rynku wina od wielu lat, bo trzy procent wzrostu to dla tak młodej i rosnącej kategorii alkoholu w Polsce jak wino, to wynik słaby. Nie jest łatwo prognozować, czego można się spodziewać w 2014 roku, ale nasza prognoza zakłada poprawę dynamiki wzrostu i opiera się na dwóch czynnikach - mówi Robert Ogór.

- Po pierwsze czynnik makroekonomiczny, który będzie działał pozytywnie w porównaniu do 2013 roku i postawy konsumenckie będą działać prowzrostowo, wzmacniając sprzedaż na rynku wina - dodaje.

- Drugi czynnik, który powinien zacząć działać najpóźniej od drugiej połowy roku to są skutki znaczącej podwyżki podatku akcyzowego na napoje spirytusowe. To na pewno spowoduje przesunięcie konsumpcji, którego struktura i skala jest trudna do oszacowania i w którym kierunku te migracje konsumpcji popłyną. Jednak sądzimy, że wino i lżejsze napoje alkoholowe na tej podwyżce skorzystają, stąd perspektywy wzrostu na 2014 rok są lepsze - mówi również Ogór.
I dodaje, że po podwyżce akcyzy zapewne wzrośnie cena alkoholi mocnych.

Podatek akcyzowy na napoje spirytusowe wzrósł od 1 stycznia 2014 roku o 15 proc.

Grupa Ambra jest czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Jest obecna na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Około 80 proc. przychodów realizowanych jest w Polsce. 
Do marek Grupy Ambra należą takie marki jak Dorato, Cin&Cin, El Sol, Fresco, Pliska czy Piccolo.
  • wilkowyje 2014-02-25 13:06:28

    mamrota trza robić

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA