REKLAMA
REKLAMA

Grupą najczęściej sięgającą po energetyki są uczniowie szkół średnich i studenci

Autor: pr 8 kwietnia 2016 09:36

Napoje energetyzujące pojawiły się na rynku na początku lat 90-tych. Swą popularność zyskały głównie dzięki intensywnym działaniom marketingowym. Zwyczajowo przedstawiane bywają jako suplementy diety stymulujące organizm oraz umożliwiające zwiększenie jego efektywności w warunkach długotrwałego wysiłku fizycznego i psychicznego. Grupą najczęściej sięgającą po napoje energetyczne są uczniowie szkół średnich, studenci a nawet dzieci.

REKLAMA

Najczęstszym powodem, dla którego sięgamy po napoje energetyczne, jest zmęczenie lub senność – tak odpowiada 26% badanych konsumentów. Kolejnym powodem są walory smakowe napojów – tak odpowiedziało 20% ankietowanych. Trzecim najczęstszym powodem jest poprawa koncentracji przy nauce lub podczas pracy – tak odpowiedziało 15% pytanych.

Napoje energetyczne skierowane są przede wszystkim do ludzi młodych i to właśnie przez nich są najczęściej spożywane. Ponad połowa ankietowanych to osoby w przedziale wiekowym 16-21 lat. Drugą najliczniejszą grupą wiekową są respondenci w wieku 22-30 lat, stanowiący ok. 1/3 badanych.

Jak często decydujemy się na spożycie napoju energetyzującego? Okazuje się, że aż 3% z pytanych pije energetyki codziennie. Największa grupa, czyli prawie połowa respondentów, deklaruje sporadyczne sięganie po energy drinki.

- Z badania wynika, że Polacy w dużej mierze korzystają z napojów energetycznych zgodnie z ich przeznaczeniem. Niepokojącym jest fakt, że spożywane są one zbyt często i przez osoby zdecydowanie zbyt młode. Badania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dowodzą, że energetyki mają zdecydowanie negatywny wpływ na młodzież, a w szczególności na jej stan psychofizyczny. Z tego powodu wiele krajów europejskich zaostrzyło warunki sprzedaży tych napojów, a niektóre, jak Szwecja czy Dania, zakazały ich sprzedaży dzieciom - podaje firma Skilltelligence.

Zestawienie zostało sporządzone na podstawie ok. 200 zgłoszeń, które zostały pozyskane za pomocą platformy crowdsourcingowej Skilltelligence. Dzięki tej metodzie możliwe było zbadanie upodobań osób spożywających napoje energetyczne we wszystkich zakątkach Polski.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA