REKLAMA
REKLAMA

Gwałtownie rośnie sprzedaż żywności i chemii w sieciach dyskontowych

Autor: portalspozywczy.pl 29 października 2009 13:13

Gwałtownie rośnie sprzedaż żywności i chemii w sieciach dyskontowych

Biedronka, Lidl, Netto i Aldi to sieci handlowe, które według analityków firmy Nielsen w ciągu ostatnich miesięcy najbardziej zyskały na pogarszającej się sytuacji gospodarczej. Udział dyskontów w obrocie koszyka spożywczego wzrósł o 13,6 proc. zaś w przypadku koszyka chemicznego o ponad 27 proc.

REKLAMA
Według firmy Nielsen w 2008 roku liczba sklepów zmniejszyła się nieznacznie, bo o ok. 4 proc. w porównaniu do roku 2007. W dużej mierze przyczynił się do tego 10,4 proc. spadek ilości małych sklepów spożywczych czyli tych, o powierzchni sprzedaży poniżej 40 mkw. Handel nowoczesny rozwijał się w tempie 9,7 proc. pod względem ilości nowych placówek, zarówno dzięki wzrostowi ilości hiper- i supermarketów. Jednak najwięcej o 17 proc. jeżeli porównamy wrzesień 2009 r. do września 2008 r. w Polsce przybyło placówek dyskontowych. Stanowią one obecnie ok. 42 liczby sklepów w formacie supermarketów. Udział hiper- i supermarketów (bez dyskontów) był stabilny i wyniósł
odpowiednio: 13 proc. oraz 16 proc. Na znaczeniu zyskały natomiast dyskonty (1,6 pp), których udział w obrocie koszykiem wyniósł 13,6 proc.

- Był to niewątpliwie kanał, który sterował wzrostem koszyka spożywczego. Wzrost sprzedaży wartościowej w porównaniu do roku poprzedniego w dyskontach to aż 24 proc. co w porównaniu do średniej sprzedaży dla całej Polski, która wynosi 9,5 proc. jest wynikiem zasługującym na uwagę mówi Michał Maksymiec, Analyst Retailer Services The Nielsen Company.

W przypadku koszyka chemicznego, handel tradycyjny również odgrywał ważną rolę. Należy zwrócić na jego imponujący 50 proc. udział wartościowy w obrocie koszykiem w Polsce (wrzesień 08 sierpień 09). Na znaczeniu straciły nieco hipermarkety z udziałem równym 24 proc. (co oznacza spadek o 1,5 pp w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej) oraz supermarkety (bez dyskontów), których udział wyniósł 14,8 proc. (tym samym ich udziały spadły o 0,5 pp). Zyskały natomiast dyskonty, które sterowały wzrostem koszyka. Wzrost sprzedaży wartościowej w porównaniu do roku poprzedniego w dyskontach to aż 27,4 proc.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA