REKLAMA
REKLAMA

Gwałtownie wzrośnie sprzedaż marek własnych

Autor: Rzeczpospolita 9 kwietnia 2009 09:15

Sprzedaż marek własnych sięga 9 proc. wartości całego rynku. W tym roku jednak ich udziały mogą bardzo szybko wzrosnąć - informuje Rzeczpospolita.

REKLAMA

Z badań firmy 4P Research Mix wynika, że już 18 proc. Polaków kupuje produkty marki własnej w hipermarketach i ponad połowa dopuszcza takie zakupy w przyszłości. Zwiększy się nie tylko popyt, ale także podaż. - W zasadzie wszyscy detaliści mówią obecnie o wprowadzaniu nowych marek własnych. To najlepszy sposób na przyciągnięcie klientów niskimi cenami i ograniczenie kosztów - mówi Rzeczpospolitej Krzysztof Badowski, dyrektor zarządzający Roland Berger.

Produkt powstający na zlecenie sieci nie wymaga reklamy, ma też z reguły prostsze opakowanie, ale dzięki temu może być nawet o 30 - 40 proc. tańszy od markowego odpowiednika - czytamy w Rzeczpospolitej. W promowaniu marek własnych na świecie przodują sieci dyskontowe. Jak podaje w raporcie branżowy serwis Planet Retail, oferta Aldiego, lidera tego rynku na świecie, w 94 proc. składa się z produktów marek własnych. Polska będzie gonić te wskaźniki - zauważa Rzeczpospolita.

Marki własne są tanie, ale nie oznacza to, że spotkać je można tylko na najniższych półkach. Tesco rozwija także markę Value, konkurującą z droższymi towarami. Z kolei Alma uruchamia kolejne sklepy Krakowski Kredens, sprzedające towary także pod marką własną, ale zdecydowanie z wyższej półki. Działa ich już ponad 20, na ten rok planowane jest kilkanaście kolejnych.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA