Handel detaliczny zawiedziony wynikami sprzedaży podczas Euro 2012

Autor: wp.pl 3 lipca 2012 12:52

Nieco lepszy od przewidywań wzrost sprzedaży w maju dawał nadzieje na to, że czerwiec będzie naprawdę udany dla całego handlu. Badania koniunktury GUS-u przeprowadzone na początku czerwca wśród właścicieli sklepów pokazują jednak duże rozczarowanie - podaje Wp.pl.

Jedynie 14 proc. badanych przedsiębiorstw przewidywało poprawę koniunktury w sprzedaży, 20 proc. sądziło, że sytuacja się pogorszy. Nie najlepiej obrotom w trakcie mistrzostw wróży nadmierny poziom zapasów, jakie zgromadziły sklepy. W konsekwencji większość z nich planowała ograniczenie kolejnych zamówień.

Widoczny ruch w sklepach w czasie Euro 2012 oraz tuż przed to przede wszystkim zmiany w koszyku klientów oraz w czasie robienia zakupów. Większe niż zwykle kolejki wynikały ze wzmożonego popytu przed meczami. W tym czasie zdecydowanie rosła sprzedaż piwa i przekąsek Niektóre wzrosty, jak choćby 12-25 proc. skok na napojach bezalkoholowych, to z kolei wynik zapotrzebowania sezonowego.

Jednocześnie przedstawiciele Polskiej Izby Handlu zauważyli spadek sprzedaży w wielu pozostałych obszarach. Podobne spostrzeżenia ma PKPP Lewiatan. Zdaniem ekspertów po rozpoczęciu Euro ogromna część konsumentów nie miała ochoty na sklepy. Ci, którzy robili zakupy, wybierali z kolei raczej towary tańsze. Pustkami świeciły też galerie handlowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane