Herbaty owocowe i kawy w kapsułkach coraz chętniej promowane w gazetkach

Autor: Hiper-com 24 listopada 2011 10:36

Herbaty owocowe i kawy w kapsułkach coraz chętniej promowane w gazetkach

W gazetkach handlowych w asortymencie bezalkoholowych napojów rozgrzewających jak zwykle królują kawa i herbata. Choć liczba promowanych produktów należących do tych kategorii nie uległa wielkiej zmianie w porównaniu z zeszłym rokiem, to zanotować można pojawienie się nowych trendów.

Jak twierdzi Monika Rybczak, Business Unit Manager z firmy Hiper-com, reklamodawcy zachowując niemalże identyczną liczbę promocji w kategorii kawa/ herbata zdecydowali się na pewne przetasowania wewnątrz samej kategorii produktowej. - W segmencie herbat więcej miejsca poświęca się herbatom owocowym (wzrost o 2,3 punkty procentowe w stosunku do zeszłego roku), natomiast obniżyła się liczba promocji herbat czarnych (spadek o 2,5 punkty procentowe). W kategorii „kawa" coraz większą popularność zyskują produkty gdzie elementem składowym jest kawa; takie jak kawy smakowe czy cappuciono. Wzrosło również zainteresowanie kawami w kapsułkach - mówi Monika Rybczak.

Choć w segmencie „kaw" nadal prym wiodą kawy : rozpuszczalna i mielona, to popularność tej ostatniej zmniejszyła się lekko w stosunku do zeszłego roku . Z kolei wraz ze wzrostem zainteresowania produktami takimi jak cappuccino, latte czy machiato, zauważyć można nieco zwiększoną ilość promocji kawy ziarnistej. Zapewne wraz z rosnącą grupą koneserów aromatycznych, świeżo mielonych ziaren, zwiększa się liczba ekspresow do kawy w polskich domach.

Ciekawą alternatywą do tradycyjnych metod parzenia kawy jest rozwiązanie w postaci kapsułek. Mimo, iż kawa w kapsułkach zajmują stosunkowo niewielką przestrzeń reklamową w gazetkach, to zainteresowanie tą formą degustacji czarnego trunku jest coraz większe. Z relacji Moniki Rybczak wynika, że dynamika wzrostu kawy w kapsułkach w gazetkach handlowych równa się 75 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. - Wynik ten powodowany jest z pewnością pojawieniem się nowego gracza: serii smakowych kaw w kapsułkach należących do Kraft Foods o nazwie TASSIMO Jacobs - dodaje.

Rynek kawy w kapsułkach w Polsce zdominowany jest przez trzy międzynarodowe koncerny: Kraft Foods, Nestle i Tchibo. Kapsułki wytwarzane są pod kątem specjalnie dostosowanych ekspresów. W partnerstwie z wiodącymi producentami małego sprzętu AGD na rynku dostępne są produkty takie jak seria Tassimo Jacobs, czyli smakowe kawy w kapsułkach przystosowane do ekspresów firmy BOSH, produkty Nestle sygnowane jako Nescafe Dolce Gusto i kompatybilne z ekspresami Krups. Z kolei marka Tchibo oferuję serię Tchibo Caffisimo przystosowane do ekspresów Caffisimo.

- Rynek kawy i herbaty, podobnie jak i inne kategorie produktowe podatny jest na zmiany. W tym roku zauważyliśmy debiut kilku produktów w tym segmencie, niektóre produkty przeszły rebranding opakowań. Zmieniają się nasze przyzwyczajenia konsumenckie, a produkty reklamowane w gazetkach niejednokrotnie stanowią odzwierciedlenie tych zmian - zauważa Monika Rybczak z firmy Hiper-com.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane