PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Herbaty promuje się w marcu, kwietniu i wrześniu

Autor: PFPŻ 14 kwietnia 2010 14:19

Herbaty promuje się w marcu, kwietniu i wrześniu

98 proc. Polaków pije herbatę. Na każdego z nas przypada średnio 1,5 filiżanki dziennie. Rynek herbaty rośnie, a jego wartość obecnie szacowana jest na 1,2 mld zł - podaje PFPŻ. Pod względem spożycia herbaty jesteśmy w pierwszej trójce Europy i pierwszej dziesiątce świata. Wartościowo sprzedaż herbaty czarnej stanowi ponad 50 proc. rynku. W 2009 r. ilościowo rynek herbaty - według danych MEMRB MAT ND 2009- wzrósł nieznacznie, o około 3,6 proc., natomiast wartościowo aż o 11 proc.

W ostatnim okresie systematycznie rosło zainteresowanie herbatą zieloną, białą, czerwoną, a także herbatami ziołowymi, owocowymi czy funkcjonalnymi, które jako napoje korzystnie wpływające na zdrowie są poszukiwane w związku z rosnącą modą na zdrowy styl życia.

Hanna Dulczewska z firmy AB Foods, dystrybuującej markę Twinings, uważa, że na zmianę zachowań konsumentów wpływa też wzrost zamożności, co sprawia, że szukają oni nowych wysublimowanych smaków i produktów, bardziej interesują się ofertą Premium, eleganckimi opakowaniami, zaczynają doceniać jakość. Herbaty promowane są sezonowo, najczęściej w marcu, kwietniu i we wrześniu. Najczęściej promują się Lipton, Saga i Dilmah.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9739

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane