Hiper- i supermarkety odpowiadają za 24,6 proc. sprzedaży detalicznej

Autor: dlahandlu.pl na podstawie danych GUS 7 października 2016 11:30

Hiper- i supermarkety odpowiadają za 24,6 proc. sprzedaży detalicznej fot. GUS

W ubiegłym roku odnotowano wzrost liczby supermarketów i hipermarketów w porównaniu z rokiem poprzednim, w wyniku czego na jeden sklep tych kategorii przypadało średnio 5130 osób, podczas gdy w 2014 r. było to odpowiednio 5418 osób - czytamy z danych GUS.

W układzie regionalnym najwięcej ludności przypadającej na 1 supermarket i hipermarket odnotowano w województwie świętokrzyskim (7103 osób, wobec 7797 osób w roku poprzednim), najmniej zaś osób – odpowiednio 3785 – w województwie lubuskim, gdzie w roku 2014 było to 3865 osób.
W 2015 r. szacowany udział wartości sprzedaży realizowanej łącznie przez supermarkety i hipermarkety w sprzedaży detalicznej w sklepach i na stacjach paliw stanowił 24,6 proc. i był o 0,4 p. proc. wyższy niż przed rokiem.

Jak już pisaliśmy, na koniec 2015 r. szacowana liczba wszystkich sklepów w Polsce wyniosła prawie 361 tys. i była o 1,7 proc. wyższa niż przed rokiem. Powierzchnia sprzedażowa sklepów również wzrosła (o 3,5 proc.) i stanowiła wielkość ok. 36 189 tys. mkw. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane