IJHARS: 60 proc. skarg konsumentów uzasadnionych

Autor: dlahandlu.pl 10 grudnia 2010 09:46

W ciągu 11 miesięcy 2010 r. do Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych konsumenci nadesłali 102 skarg na jakość żywności. Inspektorzy IJHARS uznali zasadność 60 skarg (tj. 60 proc.).

Skargi konsumentów na jakość handlową następujących grup towarowych były w pełni zasadne jeśli chodzi o: drób i jego przetwory,  jaja i przetwory jajeczne,  wyroby cukiernicze, wyroby ciastkarskie, tłuszcze roślinne, owoce i warzywa mrożone, wyroby spirytusowe, kawę i herbatę oraz grzyby.
Skargi konsumentów częściowo uzasadnione dotyczyły nastepujacych produktów: wyroby piekarskie (11 z 18 skarg zasadnych),  mięso i jego przetwory (7 z 19 skarg zasadnych), przetwory owocowo-warzywne (7 z 10 skarg zasadnych), owoce i warzywa świeże (6 z 8),  mleko i przetwory mleczne ( 4 z 7), zboże i przetwory zbożowe (3 z 6),  wyroby garmażeryjne (3 z 5), napoje bezalkoholowe  (1 z 3),  dodatki spożywcze (1 z 2),  ziemniaki i wyroby ziemniaczane  (1 z 2).
Inspektorzy IJHARS uznali za bezzasadne skargi konsumentów na jakość następujących grup towarowych: ryby i przetwory rybne - 3 skargi, miód - 1 skarga, zioła i przyprawy - 1 skarga oraz owoce i warzywa suszone - 1 skarga.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane