Internetowa sprzedaż artykułów spożywczych przekroczy wartość 300 mln zł

Autor: portalspozywczy.pl 1 lutego 2010 09:37

Internetowa sprzedaż artykułów spożywczych przekroczy wartość 300 mln zł

Wartość globalnej sprzedaży produktów spożywczych przez internet sięgnęła w 2009 r. 20 mld USD. Za granicą internetowe sklepy z żywnością biją rekordy sprzedaży, podobnie ma być w naszym kraju. Nie ma jeszcze dokładnych badań dotyczących polskiego e-handlu żywnością, jednak wszystko wskazuje, że w tej dekadzie będzie to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku spożywczego - czytamy w Pulsie Biznesu.

Jak czytamy w Pulsie Biznesu polskie firmy sprzedające żywność przez internet przyznają, że początki w tym biznesie są trudne. Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market, przyznaje, że sprzedaż przez internet rośnie o 100 proc. rocznie, jednak kierowana przez niego firma dopiero w tym roku zacznie tak naprawdę zarabiać na tej działalności. Jego zdaniem, w 2010 r. rynek sprzedaży żywności online osiągnie w Polsce wartość 300 mln zł, a do 2014 r. powiększy się 2-3 razy.

Intensywnie w sieci żywność sprzedają także takie firmy jak m.in.: Piotr i Paweł, E. Leclerc, A.pl czy Frisco.pl. Władze Frisco.pl przyznają, że liczba zamówień rośnie i sięga już 450 dziennie a największy potencjał rozwoju sprzedaży żywności online jest obecnie w Warszawie i okolicach.

Jak informuje Puls Biznesu zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora generalnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, w ciągu tej dekady sprzedaż internetowa może zdobyć w Polsce nawet 5-proc. udział wartościowy w rynku żywności, zwłaszcza że przez internet sprzedają się głównie produkty droższe. Wartość całego polskiego rynku spożywczego przekracza 200 mld zł.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane