Internetowa sprzedaż artykułów spożywczych przekroczy wartość 300 mln zł

Autor: portalspozywczy.pl 1 lutego 2010 09:37

Internetowa sprzedaż artykułów spożywczych przekroczy wartość 300 mln zł

Wartość globalnej sprzedaży produktów spożywczych przez internet sięgnęła w 2009 r. 20 mld USD. Za granicą internetowe sklepy z żywnością biją rekordy sprzedaży, podobnie ma być w naszym kraju. Nie ma jeszcze dokładnych badań dotyczących polskiego e-handlu żywnością, jednak wszystko wskazuje, że w tej dekadzie będzie to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku spożywczego - czytamy w Pulsie Biznesu.

Jak czytamy w Pulsie Biznesu polskie firmy sprzedające żywność przez internet przyznają, że początki w tym biznesie są trudne. Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market, przyznaje, że sprzedaż przez internet rośnie o 100 proc. rocznie, jednak kierowana przez niego firma dopiero w tym roku zacznie tak naprawdę zarabiać na tej działalności. Jego zdaniem, w 2010 r. rynek sprzedaży żywności online osiągnie w Polsce wartość 300 mln zł, a do 2014 r. powiększy się 2-3 razy.

Intensywnie w sieci żywność sprzedają także takie firmy jak m.in.: Piotr i Paweł, E. Leclerc, A.pl czy Frisco.pl. Władze Frisco.pl przyznają, że liczba zamówień rośnie i sięga już 450 dziennie a największy potencjał rozwoju sprzedaży żywności online jest obecnie w Warszawie i okolicach.

Jak informuje Puls Biznesu zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora generalnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, w ciągu tej dekady sprzedaż internetowa może zdobyć w Polsce nawet 5-proc. udział wartościowy w rynku żywności, zwłaszcza że przez internet sprzedają się głównie produkty droższe. Wartość całego polskiego rynku spożywczego przekracza 200 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane