Jogurty najbardziej rozpoznawalną kategorią żywności funkcjonalnej

Autor: portalspozywczy.pl 26 stycznia 2012 13:35

Pojęcie żywności funkcjonalnej nie jest szeroko znane przez Polaków - tylko co dziesiąty zetknął się z tą definicją, a 69 proc. nigdy o czymś takim nie słyszało. Jednak połowa Polaków intuicyjnie dobrze rozpoznaje znaczenie tego terminu i kojarzy go z produktami wzbogaconymi o dodatkowe substancje korzystne dla organizmu. Jednak już 35 proc. uważa za podstawową funkcję tych produktów dobry smak i szybkość przygotowania - wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius na zlecenie On Board PR.

Brak znajomości terminu "żywność funkcjonalna" nie oznacza, że Polacy nie kupują tych produktów. Na pytanie dotyczące wyrobów z tej kategorii kupowanych przynajmniej od czasu do czasu, większość badanych (70 proc.) wskazuje jogurty (np. zawierające dodatkowe kultury bakterii oraz probiotyczne), a 66 proc. osób - soki, nektary i napoje owocowe multiwitaminowe. Ponad połowa Polaków kupuje płatki śniadaniowe i musli (53 proc.), herbatki owocowe, ziołowe i mieszanki ziół (52 proc.) oraz oleje roślinne (51 proc.). 42 proc. osób decyduje się na margaryny i miksy do smarowania pieczywa, a więcej niż co trzeci badany (37 proc.) wskazuje majonezy i sosy funkcjonalne oraz niskotłuszczowe i wzbogacone sery, serki i kefiry. Prawie 1/3 Polaków deklaruje, że z segmentu żywności funkcjonalnej sięga po napoje energetyzujące i izotoniczne, a 21 proc. wybiera produkty mleczne zawierające sterole roślinne. 1/5 Polaków kupuje produkty dla niemowląt (mleko modyfikowane, kaszki, przeciery).

Czytaj więcej w serwisie portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane