Jutrzenka usunęła ze sklepów 60 produktów, dzięki temu poprawiła rentowność

Autor: portalspozywczy.pl 8 września 2009 14:50

Według Jana Kolańskiego, prezesa Jutrzenka Holding ostatnie półrocze było niezwykle udane dla jego firmy. - Z uwagi na sezonowość spodziewamy się ich poprawy w drugim półroczu - mówi prezes. Jutrzenka działa obecnie w branży słodyczy, napojów oraz przypraw.

Spółka zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o ponad 14 proc. do 271 mln zł i 13,4 mln zł zysku netto. Dobre wyniki i wzrost rentowności są m.in. efektem restrukturyzacji asortymentu, którą firma przeprowadziła w ciągu ostatnich miesięcy.
Władze firmy postanowiły zrezygnować z 60 słabiej rozpoznawalnych produktów, które często kanibalizowały się z bardziej rozpoznawalnymi wyrobami spółki. - Postawiliśmy na rozwój najmocniejszych marek z naszego port folio m.in. Jeżyków, Grześków, wafli Familijnych, Apetity czy Helleny - wyjaśnia Jan Kolański.
Firma zdecydowała się na ten krok pomimo ryzyka okresowego spadku przychodów. Firma osiągnęła dobre wyniki pomimo trudnej sytuacji rynkowej. - W ciągu ostatnich miesięcy dramatycznie wzrosły ceny surowców w tym kakao, którego ceny przekroczyły nawet 2 tys. funtów za tonę, obecnie nieco spadły. Kolejnym problemem były potężne wahania kursów walut i bardzo słaby złoty - wyjaśnia prezes Jutrzenki.
Według prezesa dowodem dobrej kondycji finansowej spółki jest wypracowanie przez spółkę w I poł. 2009 r. EBIDTA na poziomie 38,6 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane